söndag 31 maj 2015


Den ljusnande framtid är vår...




En festtalare påminde oss om att vi ska se ljust på framtiden i Finland. Det tar jag till mig. När man ser alla unga studenter fyllda av förväntan känns det lätt att se med tillförsikt på framtiden. Vi har det gott här i landet.

Studenterna har spännande tider framför sig. Jag minns min studietid med glädje. Allt var lätt och livet var underbart. Åtminstone som jag minns det nu...Jag kommer ännu ihåg hur syrenerna doftade när vi cyklade hem till Studentbyn i sommarnatten. Sedan började ansvaret och allvaret. Men livet bjuder ännu på höjdpunkter. Dessa vill jag inte missa!


Rakryggade studentpioner

Studentfesten blev härlig! Många gäster kom för att fira studenten. Vädrets makter var på vår sida och det tackar vi för. Idag fyller rosdoften vårt hus och festen är över, men minnena finns kvar...







Idag äter vi resterna av buffébordet...





Studentmors klänning. En Maria Westerlind som jag köpte för ett år sedan. Den har hängt i garderoben och väntat på att få komma fram. Underbart tjockt tyg med struktur.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar