onsdag 29 juli 2015

Inspiration


Inspiration behöver vi alla ibland, kanske till och med ganska ofta. Jag blir inspirerad av mysiga miljöer som den som antikaffären Lundagård i Purmo på den "rofyllda svenska landsbygden i svenska Österbotten" erbjuder.

Här kan man gå runt och beundra alla gamla saker och till salu är de förstås också. För renoveringssugna finns dessutom en massa tillbehör. Här finns en brödlåda som jag kastat lystna blickar på flera gånger och termosen från femtiotalet (?) i mintgrönt. Är det förresten Frida Kahlo som skymtar i bakgrunden?


Massor av spännande föremål! Känner igen en hel del från mommos och moffas hem. Känslan av att hitta ett föremål som man minns från sin barndom, men sedan helt glömt bort är obeskrivlig!


Solblekta tavlor kombinerade med gamla lampskärmar och böcker. Kan det bli hemtrevligare?





Ibland önskar jag att jag var sykunnig. För den som vill sy kläder i gammal stil är Lundagård en godisaffär. Gamla knappar samsas med strumpeband, sytråd, kantband och antik spets. 



Allehanda kannor, koppar och fat samt silverbestick. Och så förstås skolplanscherna inte att förglömma. Jag önskar mig en plansch från naturlärans tid!

Blir också inspirerad av en ny klänning...

Mitt senaste inköp är faktiskt inte vintage utan helt nytillverkade produktioner från Top Vintage. 
Wrapdress (Seamstress of Bloomsbury). Gillar mönstret och puffärmarna.
Söt kofta (Fever). Behövs i detta land

På önskelistan står dessa skor som skulle vara perfekta till klänningarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar