fredag 12 juni 2015


Garage makeover

Jag har en dröm om att förvandla vårt gamla garage till ett uterum. Nya väggar, nytt golv och tak och lite isolering. En mysig soffa, ett bord, ett ljus och ett hopplock av gamla, fina ting. Det är vad jag drömmer om. Vårt garage har inte fungerat som bilplats på många år, utan dit har vi förpassat allt som inte fått utrymme i vårt hus. Det vill inte säga lite. Nu är garaget tömt på allt skräp och kvar är det som vi tror att vi inte klarar oss utan. Nu gäller det bara att få mina hantverkare att fungera...

Garagedörrarna som kunde förvandlas till glasdörrar för mera ljus


Det finns mycket att göra i vårt garage...



Innan resultatet blir såhär...



Drömmen om ett planteringsbord

Inredningen kan göras av lastpallar...

Nu har vi i allafall röjt tillräckligt för idag, så det blir en skön stund i trädgårdsgungan. Skorna är dom jag fann på mormorsmors vind. Känns väldigt gamla, kanske 40-tal? Passar mina fötter perfekt, men borde kanske få ny sula.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar