söndag 21 juni 2015


Midsommarnattens leende


Midsommarnattens magiska ljus

Idag är det sommarsolstånd - årets längsta dag. Går solen alls ner i natt? Det får vi väl aldrig veta eftersom den blygsamt gömmer sig bakom stora trygga moln.

Denna tid är magisk. Jag förstår att människorna under forna tider fick för sig att dansa soldanser och blidka sina gudar under tiden för sommarsolståndet.Jag får nästan lust att vaka hela natten och insupa alla sommarens dofter.Bara jag inte vore så kvällstrött...

Midsommaraftonen firade vi i vännernas vackra växthus. Maten var utsökt och vinerna förföriskt goda.Efterrätten bestod av chokladtoppade jordgubbar och pärlande vin.

Skönare liv än det här livet finns inte (citat ur Bergmans film Sommarnattens leende)






På midsommardagen fortsatte vi att njuta av  god mat vid mina föräldrars sommarstuga i Oravais. Vår Black Salmon(misomarinerad halstrad lax)tävlade med min fars rökta lax. Tror nog att den senare vann!

Ristorante Kuljon. Havsutsikt. 

Inget går upp mot sommarskärgården. Havet och saltstänkta klippor.




Mitt i skogen döljer sig hallonkungens tron och ett konstnärligt trädgårdsland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar