söndag 5 april 2015

Årets vildeste musical


Ros från etsy.com



Ser fram emot Cabaret på Det Kunglige Teater i Köpenhamn! Dit åker jag och mina kära kolleger i maj. Dags att läsa romanen bakom skapelsen, Goodbye to Berlin.

Minns ni filmen Cabaret med Liza Minelli? Jag var troligen ganska ung när jag såg den på TV. Jag blev i allafall oerhört fascinerad av de konstiga dräkterna och den sminkade killen; groteskt och häftigt på samma gång. Liza Minelli var fantastiskt snygg med sina enorma lösögonfransar. Money makes the world go round...


http://kglteater.dk





Klänningarna från 1930-talet är helt underbara! Långa, kvinnliga, vackra tyger, rosetter, sammet. Jag skulle gärna äga en av dessa fantastiska skapelser, men även priset är fantastiskt. Tyckte ändå att det skulle lämpa sig med lite sammet och rosor inför föreställningen i Köpenhamn, så det blev denna. Inte 30-tal, men ändå...



www.etsy.com





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar